Red velvet cupcakes

Pripremite se! Ovaj post biti će dug, ali detaljan.. I nakon njega nećete imati ispriku da nešto ne znate ili ne možete.. Jer kreće prvi recept na ovom blogu.. Slika po slika, objašnjenje po objašnjenje.. Red velvet cupcakes.
Prije svega moram reći da ovaj recept naravno nije moj. On postoji već dugo, veoma je popularan u Americi, a navodno dolazi sa juga SAD-a.
Korjene vuče iz Devil`s food torte, koja nosi pridjeve poput - prozračna, sočna, bogata.. i koja svoje ime nosi jer je "toliko sočna i slasna da, za jednu moralnu osobu, jednostavno mora biti grešna". (Joyofbaking.com)

Photobucket



Osnovu za ovaj recept koristim upravo sa stranice Joy of baking, koja je i inspiracija za mnoge moje recepte, no prilagodila sam ga svojem ukusu i želji.

Red velvet cupcakes
250 g oštrog brašna
1/2 žličice soli
1 i 1/2 žlica kakaa u prahu (prosijanog)
120 g maslaca (omekšalog)
250 g šećera
2 jaja (veća)
1 žlica vanilin ekstrakta
240 ml Stepka (mlaćenice)
1-2 žličice crvene boje
1 žličica alkoholnog octa
1 žličica sode bikarbone

A sada, što sa svim tim namirnicama? Prije svega podijelite ih na "mokre" (crvena zdjela) i "suhe" (plava zdjela). Znam da smiješno zvuči, ali na taj način uvijek dijelim sastojke..

Dakle, mokri:
Photobucket
(iako tehnički šećer nije mokar.. hehe )

..i suhi:
Photobucket

Stepko, boju, ocat i bikarbonu ostavimo za kraj. Dakle, posvetimo se "mokrim" sastojcima.

U (meni crvenu) zdjelu nasjecite maslac koji je omekšao na sobnoj temperaturi i krenite u miksanje. Maslac se miksa sveukupno oko 5 minuta, s povremenim pauzama da pokupite maslac sa stranica zdjele. Kada se maslac čini kremast i lakše se skida sa stranica zdjele, vrijeme je za dodati šećer. Zajedno sa šećerom nastavite miksati cca 2 minute. Slijede jaja, jedno po jedno, a nakon dodavanja svakog- oko pola minute miksanja. I na samom kraju, jedna žličica vanilin ekstrakta i kratko miksanje, tek toliko da se spoji s ostatkom smjese.

(Dodajem ova vremenska "pomagala" da ne morate paziti na to kakva smjesa treba biti (pahuljasta, kremasta, glatka..), nadam se da olakšava!)

Suha smjesa je prilično jednostavna. U (meni plavu) zdjelu usipajte brašno, kakao i sol. No jedna napomena- kakao je najbolje prosijati u brašno, jer stajanjem u svojoj vrećici/posudi stvori grudice kojih se najlakše riješiti upravo prosijavanjem.

Photobucket

Sada kad su nam mokra i suha zdjela gotove, vrijeme je da dodamo boju. Način na koji se boja dodaje je ne samo praktičan, nego ima i pozitivan učinak na okus kolača/torte. Dakle, u posudu ulijte Stepko (mlaćenicu) i u njega dodajte boju. (Stepko se može pronaći u Konzumu, ali i prodavaonicama Veronika mljekara. Ukoliko ga ne možete pronaći, slobodno dodajte kiselo mlijeko ili tekući jogurt)

Photobucket

Započnite s jednom žličicom, pa nastavite dodavati ako želite intenzivniju boju. Nakon dodavanja boje u Stepko, svakako promiksajte ovu smjesu, jer je to najlakši način za oslobađanje od grudica boje. Boja koju dobijete u ovoj smjesi prilično je vjerna boji koju ćete dobiti kao završni rezultat u kolaču. Po originalnom receptu, trebala bi se koristiti gel boja, no ja sam ovoga puta koristila onu u prahu da vidim kako će ispasti. (I ispalo je identično.)

Photobucket

Ovu smjesu dodajete, za promjenu, u SUHU smjesu (brašno i kakao), te zajedno izmiksate u crvenu pastu. Pred sobom biste trebali imati ovo:

Photobucket

Spojite ove dvije smjese u jednu laganim miksanjem, dok se potpuno ne sjedine.
Još jedan jednostavan korak i - spremni su za pećnicu. Umjesto da u smjesu jednostavno dodate ocat i sodu bikarbonu, "rastopite" ih prije u žlici, te tada dodajte smjesi. Dakle, u žličicu sode bikarbone ulijte odokativno žličicu octa. Kada odrade svoje, samo ih usipajte u smjesu i lagano umiksajte.

Photobucket

Ocat i soda bikarbona neće utjecati na okus kolača, ali će održati intenzitet boje tokom pečenja, stoga je najbolje staviti ih na pečenje što brže.

Photobucket

U pećnici, prethodno zagrijanoj na 180 °C, cupcakesi se peku cca 20 minuta, no najbolje ih je provjeravati već od 15-e minute sa upikivanjem čačkalice u sredinu kolača. Ukoliko čačkalica izađe čista (bez mrvica na njoj), kolač se može izvaditi iz pećnice.

Ovaj isti recept koristim i prilikom izrade Red velvet torte, s istom količinom namirnica. Ukoliko vam je draža torta od cupcakesa, tek toliko da znate da ne morate ništa u receptu mijenjati (osim veće količine kreme, naravno.)

I na kraju, rezultat bi trebao izgledati otprilike ovako:

Photobucket

Spremni smo za ukrašavanje s kremom po vašem izboru.
Ipak, ovaj recept radila sam na desetke puta, isprobavala s raznim kremama.. i jedna krema apsolutni je favorit uz ovaj biskvit. Možda nije najjeftinija, ali je svakako puni pogodak.

Cream cheese frosting
120 g krem sira (ABC, Philadelphia..)
120 g mascarpone sira
60 g šećera u prahu
1 žličica vanilin ekstrakta
180 ml slatkog vrhnja

Photobucket

U jednoj zdjeli na prvoj brzini umiksajte krem sir i mascarpone, tek toliko da se sjedine. Dodajte šećer u prahu i vanilin ekstrakt, te ih također umiksajte.
U drugoj zdjeli izmiksajte slatko vrhnje (Hole) u šlag.  Dodajte šlag u sirnu smjesu i na prvoj brzini ih umiksajte zajedno.

I spremni smo za ukrašavanje!!!

Photobucket

O temi ukrašavanje ne bih mnogo jer mogućnosti su ogromne. Ako ste pratili moju nagradnu igru na Facebook stranici, sigurna sam da ste to i sami uočili. Dajte si oduška i mašti na volju! Zaista ne možete pogriješiti..

Ali evo primjera kako sam ja ukrasila cupcakese za moje nagrađene cure..

Photobucket

Photobucket

I na kraju, upakirani u kutijice..

Photobucket

Materijal korišten pri ukrašavanju- fondant, kokosovo brašno, kokos čips, perle za ukrašavanje, šećer u boji..

Comments

  1. Gledala sam toliko puta ovu tortu na raznim američkim emisijama, i znam da je to kod njih veeliki hit! Nikad se nisam usudila praviti je ali ti si tako lijepo objasnila da moram probati! :))

    p.s. posvuda tražim ovakve kutijice za cupcakese :) može hint gdje si ih nabavila ;) hvala!

    ReplyDelete
  2. Ja sam ih nabavila u Zagrebu u dućanu sve i svašta, ali su totalni promašaj.. premekani karton.. ipak, pronašla sam jedne koje bi mogle biti pun pogodak.. kad isprobam, javim..

    ReplyDelete
  3. I ja sam merkala ovaj recept po netu ali se nikada nisam odlucila da ga isprobam.
    Ti si sve detaljno i fino objasnila pa ako se ikada odlucim da ih pravim vracam se po recept :)
    Dobrodosla u ekipu :)))

    ReplyDelete
  4. Joj kako lepo izgledaju. Preslatki su. Mislim da ću ih uskoro probati, jer razmišljala sam od red velvet tortici ... Odlično. Imaš lep blogić, radujem se tvojim receptićima:)))

    ReplyDelete
  5. ovo je umjetnost ...
    jako lijepo

    http://urbanprettygirl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Drago mi je da si me kontaktirala mailom jer sam dobila priliku pratiti tvoj prekrasan blog. Baš mi se sviđa kako pišeš, nije onako suhoparno, a i slike su lijepe! Svaka čast! Cupcakesi su fenomenalni i stvarno profi ukrašeni. :)

    ReplyDelete

Post a Comment