srijeda, 29. veljače 2012.

Voćno dobro jutro

Stiže jedan brz, priprost ali i hranjiv doručak u krevet za vas koji ste lijeni za "nešto konkretno".. Ali naravno i priča o navici pijenja voća..

Photobucket

Prije 6 godina bila sam jedna od onih koji su pojurili isprobati UN dijetu.. priznajem, dijeta je bila uspješna, ali ne samo radi skidanja kilograma.. Ta dijeta sastoji se od nekih zapovijedi i načela koja  stvaraju i par zdravih navika. S njom sam započela dvije bitne stvari u kojima još uvijek uživam:
  1. Kreativno kuhati
    To je period kada sam zaista počela kuhati - sve. Do tada sam imala kojih 15ak "jela koja znam skuhati", ali kako sam jedino ja u svojoj kući provodila dijetu, počela sam kuhati za samu sebe i zapravo pratiti što je sve potrebno za ukusno i uspješno jelo. (Bez obzira na to, moj blog još uvijek ne broji ni jedan slani recept.. možda dođe i taj dan)

  2. Jesti voće za doručak
    Jedno od dva zakona UN dijete bilo je - jesti isključivo voće za doručak. Moj doručak do tada se sastojao uglavnom od sendviča, namaza i corn flakesa. Nisam ih smatrala osobito nezdravima ili nekorisnima, ali počela sam drugačije razmišljati kada sam ih zamijenila voćem.
I danas ponekad za doručak ubacim zobene pahuljice, sjemenke, jogurt, med, bademe, ali obavezno u kombinaciji  s voćem.. bilo svježim, bilo smrznutim

Photobucket

I bez obzira bilo to buđenje nakon cjelonoćnog učenja, teškog dana ili noćnog izlaska, voće je jedino koje me vraća među žive. Kako naš organizam često ima veće potrebe za vitaminima nego što ih zaista možemo pojesti, ovo je moj (ne osobito inventivan) trik kako u jednom "obroku" u sebe ubaciti što više vitamina.

Voćni smoothie

1 naranča
1 mandarina
1/2 grejpa ili 1 kiwi
5 jagoda
šaka borovnica
žličica lana
malo naribanog đumbira

I sve što s njima učinimo je da ih dobro izblendamo.

Photobucket

Čitate namirnice i mislite si- OK, zar je to zaista recept? Koji je to trik? Nema nikakvih "vezivnih" sastojaka kao jogurt, mlijeko..
Agrumi za C vitamin, jagode i borovnice kao antioksidansi, đumbir za ubrzavanje metabolizma i lan za zdravu kožu i kosu.. Eto, zato su upravo ovo moji omiljeni sastojci u jutarnjem smoothie-u. 
Popiti čašu ovog napitka ukusno je, brzo i lako.. A zamislite pojesti to isto.. I ne baš!

Photobucket

Nakon ovog jutarnjeg gutljaja / zalogaja, sita sam barem 4-5 sati. Tko želi, može dodati i jogurt i žlicu meda, ali tada više ne garantiram da ćete ga uspjeti popiti.. :) Ipak je to vitaminska bomba i pol.

Veselo jutro želi vam

Photobucket

Broj komentara: 11:

  1. Sjajan recept. JEdnostavan i čini se jako ukusan. Sve moje omiljeno voće :)

    http://ladybug4sunflower.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo izgleda jako fino, a bome i zamamno! svako jutro pijem voće, često ubacim i povrće, već neko vrijeme...super se osjećam. Ima toliko jednostavnih i ukusnih stvari koje možemo učiniti za zdravlje, samo smo lijeni...:) Ilina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja se još hrabrim da napravim neki povrtni smoothie.. Koje povrće ti koristiš?

      Izbriši
  3. slažem se s tobom, ovo je izvrsno. već sam pogled na ovu boju razbuđuje i osjećaš se poletnijim :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Jako lijepo :) Nedavno sam pocela pratiti tvoj blog i bas mi se sviđa ovaj post. isprobala sam UN dijetu, a nakon toga sam shvatila da ce me zdravom i vitkom uciniti samo pravilna prehrana i vjezbanje. Zato sve to i sada radim, a voce obozavam u ovakvim kombinacijama i zbilja sam duuugo sita nakon sto ga popijem/pojedem. Aaaah vec osjecam miris svjezeg voca... :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, Anja.. I točno to.. zapravo mi taj gubitak kg sa dijetom nije ništa puno značio, više mi je značilo što sam pazila kako se hranim i učila o hrani usput.. i to mi je zapravo ostalo nakon svega. Više ne prakticiram dijete, ali ovo je moj način da prakticiram zdravlje.. :)

      Izbriši
  5. Volim voće i voćne sokove. Čitam post po redu i kad sam došla do onog dijela gdje piše da si sita barem 4-5 sati morala sam se ponovno vratiti na sastojke i mislim si kako nema šanse da me navedeno zasiti toliko dugo. Isprobavanje ću morati odgoditi dok u vrtu ne budem imala jagode, jer sam alergična na kupovne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možda je stvar u meni, jer ne jedem ni inače prevelike obroke, ne treba mi puno da sam sita.. ali ovoliku količinu voća zaista nebi mogla pojesti u jednom obroku.. dok ga popijem, u prvi tren mi se možda čini da nije ništa, ali kroz 15min osjetim da sam zbilja sita. Baš kao nakon dobrog obroka..

      Izbriši
  6. obožavam voće, ali nekako više tokom dana. Inspirirala si me za zdravu promjenu :)

    OdgovoriIzbriši
  7. joooj, volim voće, ali nikako da ga pokušam jesti u jutro. Redovito ga jedem poslijepodne ili na večer, a znam da bi to zapravo trebalo izbjegavat. ovaj bombastični napitak se čini dobrom kombinacijom, posebno kao međuobrok!

    OdgovoriIzbriši
  8. Prošlo je podosta od ovog posta, ali nadam se da će netko ovo vidjeti tj. ma znam da hoće, ako što sam i ja došla do njega.

    Ja svako jutro popijem zeleni mix. Znači, stavim u njega dvije šake zelenog povrća (špinat,blitva, salata i sl.) i dva komada voća (uvijek stavim bananu jer zgusne napitak i voće koje je u sezoni od naranča, kiwija, do breskva i jagoda) i izmiskam kao i ti sa pola litre vode. Dobijem napitak od cca. 8 dcl i to pijem cijelo dopodne, ne silim se i bez problema pijem i sita sam. Moram priznati da nije boja lijepa kao ova tvoja, ali je jednako zdravo, a i nadam se ukusno. :D

    OdgovoriIzbriši