My Paris - doručak

„Pozdrav iz Pariza!“ 
PhotobucketPhotobucket

Iz Pariza vam nažalost nisam uspjela pisati, iako mi je idealni scenarij bio da Vas svakog dana izvještavam o tome što sam jela tokom svog boravka u ovom magičnom gradu.  Ali eto, vratila sam se nazad i vrijeme je za foto blog hrane.. koju ovog puta nisam sama pravila, ali tko zna.. jednog dana..
Dala sam si truda i slikavala skoro sve što sam konzumirala, ma koliko maleno i „nebitno“ bilo..
I iskreno, nemam puno fotki sebe pored turističkih atrakcija. Ali zato puno sjećanja na odlične okuse koji su prolazili po mom nepcu u tih 10 dana uživanja u Parizu.

Dakle, započnimo s doručkom!


Photobucket

Ne doručkovati u Parizu doima se kao grijeh. Uz sve te boulangerie (pekare) na svakom uglu, čini se kao da francuzi jako dobro znaju što je prigodno za doručak.. i kako to napraviti! Naravno, prije svega bih trebala napomenuti da se proizvodi svake boulangerie temelje na viennoiserie pekarskim proizvodima (uglavnom uključujući kvasac, lisnato tijesto, maslac, jaja, mlijeko, šećer..).  Kalorije, šećer i ukusna ovisnost.. 

Ovdje neću komentirati cijene, jer naravno da ćete skuplje platiti kroasan na Champs Elyseesu nego u nekom kvartu u 12. arrondissementu (okrugu). Upravo u njemu sam  ja srećom bila smještena, i upravo u njemu sam uživala sve draži kvartovske pekare na uglu.

Photobucket
Croissants au beurre (Kroasan s maslacem) koje sam tamo probala (i nastavljala „probavati“) nemjerljivi su s ijednima koje sam do tada jela. Sočni, meki, ostave te usta punih okusa maslaca i peciva koje se topi na nepcu.  Nisam mislila da ću postati pjesnik zahvaljujući kroasanu, ali eto, prodala sam se niskim strastima.

Photobucket
Moje iskustvo s pain au chocolat („kruh od čokolade“-lisnato tijesto kao i kroasan, punjeno čokoladom) nastavilo je u istom smjeru i to je postao moj omiljeni zalogaj za doručak kud god da sam pošla. I također se u svakom zalogaju osjećao onaj divan okus maslaca i tijesta. Nadopunjen - čokoladom!

Nakon toga, jedno jutro u Bourgesu (daleko van Pariza) prijateljica mi je kupila „des chouquettes“.
Photobucket

Posuti šećerom, izgledali su mi preslatko, nešto što nije baš za mene. Ali nakon prvog, teško sam stala dok nisu nestali. Ove male loptice pravljene od tijesta za naše princes krafne, pržene posute šećernim kristalima.  I jaaako zarazne.

Također, posvuda smo nalazile i na školjke lisnatog tijesta koje su izgledale toliko zanimljivo da sam jedno jutro odlučila i njih kušati.
Photobucket
Chaussons aux pommes – papučice od jabuke su zapravo lisnato tijesto punjeno kašanim kompotom od jabuke, koji je također prilično popularan u Francuskoj, utoliko da ga se kupuje i u tetrapacima za konzumaciju „s nogu“.

Photobucket
I ovaj desert od lisnatog tijesta ostaje vjeran okusu maslaca u tijestu, tako da prestajem brojati kalorije i uživam u svakom zalogaju, znajući da se uskoro vraćam kući.

Još jedna stvar može se naći na svakom uglu, ali ju nisam probala- iz odanosti Belgiji- su vafli. Ovdje se uglavnom mogu naći Liege slatki vafli, ali ima i mjesta na kojima se peku svježi Brusselski vafli. Photobucket

No, kao što rekoh- odlučila sam ih ovoga puta preskočiti i zadržati se na tipičnim francuskim delicijama.

I da zaključim temu "doručak" sa neizostavnim slatkim kruhom- brioche.. koji nažalost nisam slikala, ali ga mislim praviti u idućih tjedan dana, tako da ćete o njemu dobiti i posebno izvješće.

Još jedna sitnica.. Uz doručak se uglavnom pije kava, čaj i sok od naranče, baš kao i svuda. Ali primjetila sam i probala par čajeva koji se baziraju na okusu kruške, karamele i slanog maslaca- česte kombinacije posvuda u njihovoj kuhinji. Prvi put sam probala tako nešto (ja, ljubitelj čajeva) i postala veliki fan. Jednu kutiju čaja ponijela sam i kući, iako se bojim da će prebrzo nestati.

Ovdje stajem s prvim dijelom gastro-putopisa po Parizu. U idućim postovima nešto više o sirevima, obiteljskoj večeri, macaroonsima, luksuznim desertima... O da, svašta sam isprobavala!

 photo EF13706560B3FABA35B47C49FEA24F93.png

Comments

  1. mmmmmmmm odlicno!!! vec po detaljnim opisima vidljivo je da si uzivala u svakom zalogaju, buduci da sam vizualan tip, hvala za slikice...
    ova peciva i slastice izgledaju vrlo ukusno... sad se veselim drugim nastavcima putopisa iz Pariza :)

    ReplyDelete
  2. Oooo, svašta finog ovdje vidim, mogla bi ove kroasane jesti svaki dan :) Papučice od jabuke iz tetrapaka? Zanimljivo... Radujem se nastavku gastro-putopisa po Parizu!

    ReplyDelete
  3. krasno, krasno, nisam znala da si bila u Parizu! Jedva čekam nastavak :)
    Divan post

    ReplyDelete
  4. pain au chocolat mi je definitivno bio najdraža slastica za početak dana. i to odmah par komada :D
    valjda smo najviše para spiskali na kroasane i pain :D

    ReplyDelete

Post a Comment