Savijača s koprivama i svježim sirom


Smijem li skromno napomenuti da je ovo moj prvi ikad objavljeni slani recept?!? :)
Eto, i na to sam se odvažila.. Ja, slatka djevojka, napokon sam skupila hrabrosti izaći iz pojma koji se veže uz moj blog. Ljudi bi lako pomislili- u njenoj kući je samo kolača.
U mojoj kući je uvijek kolača.. ali slane stvari ipak svi češće i radimo i konzumiramo, pa tako i ja.
No, kao prvi recept odabrala sam prigodno, jelo koje se može raditi i na slatko i na slano. Savijača, štrudla, pita.. kako god ju već zovete.

 photo IMG_9507mala_zps76fb65f1.jpg



Motivacija su mi bile koprive, koje kao mala nikako nisam voljela. Da mi je netko rekao da ću za 20ak godina s tim istima ne samo kuhati nego ih i sama brati, rekla bih mu da me s nekim pomiješao. Ipak, evo jednog jednostavnog i zaista ukusnog recepta s kojim je dobro početi, ukoliko niste navikli na okus koprive. Zapravo, u ovom obliku, slična je špinatu i blitvi, pa još i u kombinaciji sa sirom i lukom, zaista ju možete podvaliti i izbirljivcima. Ja jesam! :)

 photo IMG_9537_zps6edd3051.jpg

Također, da napomenem- u izradi ovog recepta koristila sam jedan zaista koristan kuhinjski aparat koji sam ovih dana testirala.. Philips Multicooker. 
 photo 2013-10-01-211601-multicooker1_zps44eb1cc4.jpg

Za sve one koji ga planirate kupiti, u idućih par postova moći ćete uživati u receptima pripremljenima u njemu. Za sve one koji ga još nemaju, sve se to može pripremiti i bez aparata, ali s malo više rada i suđa.
Pa evo i recepta za našu savijaču.



Savijača s koprivama i svježim sirom


Tijesto:
oko 500g glatkog brašna
2 dcl mlake vode
prstohvat soli
žlica octa

Punjenje:
60 vrhova koprive (ja sam dodala i nešto većih listova)
200g svježeg sira
2 žlice kiselog vrhnja
1-2 mlada luka (narezana na tanke kolutiće)
1 jaje
prstohvat soli
malo papra

Tijesto
U mlaku vodu dodajte sol i ocat, te počnite dodavati brašno, umiješavajući ga. Dodajte toliko brašna da vam je tijesto glatko i više se ne lijepi za ruke, no i dalje je sočno.

 photo IMG_9386_zps4e8fa0b8.jpg
Tijesto podijelite u 3-4 dijela, koja oblikujte u diskove (lopte, no malo spljoštenije). Premažite tijesto s malo ulja, da se ne napravi korica, pokrijte protvanom ili tacnom i ostavite pola sata da odstoji.
Nakon stajanja, izvadite jedan disk (ostale ostavite pokrivene do korištenja) i za početak ga razvaljajte, a nakon toga nastavite razvlačiti rukama u svim smjerovima (pogotovo u dužinu), toliko tanko da tijesto postane prozirno.

 photo IMG_9463_zps9c84a04b.jpg  photo IMG_9464_zps5bf0c5c0.jpg
 photo IMG_9470_zps4576b35e.jpg  photo IMG_9474_zps789c7d1b.jpg

Tijesto punite punjenjem i zarolajte u dugu roladu. Savijajte ga ili u krug ili kao zmiju te stavite na pečenje.

Za pečenje u Multicookeru, lagano pouljite dno zdjele i koristite opciju Bake, na temperaturi 180C, 20-30min, a posljednjih 5min pecite s otvorenim poklopcem.

 photo IMG_9478_zps28f92172.jpg

Ukoliko pečete u klasičnoj pećnici, pecite na zamašćenom protvanu dok ne poprimi zlatnu koricu izvana, cca 25-30min.
Prije pečenja, tijesto izvana možete i premazati kiselim vrhnjem u tankom sloju.

Punjenje
U Multicooker stavite zdjelu za kuhanje na pari, napunite donju zdjelu s vodom, između oznake 2 i 4. Upalite opciju Steam, te pustite da se voda zagrije sa zatvorenim poklopcem. Kada aparat javi da je spreman, stavite jedan dio koprive u zdjelu za kuhanje na pari, toliko da možete zatvoriti poklopac, te parite cca 4-5min. Povremeno otvarajte i provjeravajte boju, jer ne želite da vam koprive pocrne ili požute, nego ostanu lijepe zelene. Tako poparite sve koprive.

 photo IMG_9271_zps0bdb68a7.jpg

 photo IMG_9276_zpse4a53767.jpg  photo IMG_9275_zps9efc1f73.jpg

Ukoliko ne koristite Multicooker, nad vodom koja kipi stavite cjedilku ili rupičastu posudu, te u nju dio kopriva. Na pari poparite koprive cca 5min, dok ne omekša, ali da ne izgubi potpuno svoju zelenu boju.

Kada se koprive malko ohlade, odvojite listove od stabiljki, te koristite samo listove.

 photo IMG_9282_zps8625ec22.jpg  photo IMG_9295_zps1cbb636c.jpg
Iz koprive iscijedite dio vode, koliko je moguće, tako da je čvrsto stisnete rukama. Koprivu nasjeckajte na sitne komadiće te ju pomješajte sa sirom, vrhnjem, kolutićima mladog luka po okusu, jajem, soli i paprom.

 photo IMG_9467_zps52ef97f3.jpg

Sve umiješajte žlicom, tako da se sir razlomi na što sitnije komadiće. Razdjelite smjesu na onoliko dijelova koliko ste diskova tijesta napravili.

Ovu savijaču možete servirati uz umak s vrhnjem ili uz kajmak, a fina je i topla i hladna.

 photo IMG_9500mala_zps912857d9.jpg

Isti ovaj recept možete primjeniti i pri izradi klasične pite zeljanice - sa špinatom.

 photo IMG_9513mala_zps772550d7.jpg

I  savjet dana - nikako u berbu kopriva bez rukavica. Prije ili kasnije će vas ionako opeći, ukoliko ste čuli da je dobro za reumu.

 photo EF13706560B3FABA35B47C49FEA24F93.png

Comments