ponedjeljak, 4. svibnja 2015.

Ljubičasta raw torta od borovnica

Sva sam u nekim velikim brojevima, barem za mene.. Blog slavi 5 godina postojanja, uskoro će skupiti i 500 000 pregleda, a ni ja osobno ne kaskam - prije dva tjedna proslavila sam okrugli (ne, nije 50., ne može sve biti na 5) trideseti rođendan. 

Slavlje s prijateljima bilo je malo, ali posebno.. Ovog puta sam si dala više oduška s dekoracijama nego sa slijedovima na tanjuru (makar je i njih bilo prilično).  I tjednima unaprijed nisam imala pojma što ću poslužiti za jesti, što ćemo piti.. samo jedno bilo je sigurno - torta.




U ideju o ovoj torti, kao i u fotografije, zaljubila sam se otkad sam je ugledala na blogu koji gotovo religiozno pratim i volim - Call me Cupcake. Njene fotke su mi vilenjačke, bajkovite, a recepti uvijek motivirajući da budem kreativnija nego što ponekad jesam.
Ipak, ovu tortu nisam htjela previše mijenjati.. i baš sam joj se veselila.


Torta je zamišljena kao raw food (nepečena), veganska, no priznajem odmah - nisam išla toliko daleko. I dalje je sirova i nepečena, ali svi moji konzumenti itekako su mesoljupci, tako da ni s mlijekom i maslacem nemaju nikakvih problema, pa sam onaj veganski dio zanemarila. Prilagodila sam si neke stavke, da mi bude jednostavnije.. i budžetprijateljskije. I svejedno je ispunila sva moja očekivanja. 


Linda sa Call me Cupcake radila je ekstra mini torticu, a ova moja je ipak za 10-ak ljudi.  Rađena je u kalupu veličine 20cm i bila je sasvim dovoljna za moje društvance.

 

LJUBIČASTA TORTA

SASTOJCI
KORA
20 datulja (bez koštica) - namočenih u toploj vodi
150g (dvije šake) badema
prstohvat soli
PUNJENJE
200g indijskih oraščića - namočenih u vodi
sok 1 limuna
naribana korica 1 limuna
3 velike žlice rastopljenog i ohlađenog maslaca
1,5 dl mlijeka
3 žlice meda
60g borovnica

PRIPREMA:

KORA
Datulje očistite od koštica i namočite u toploj vodi na barem pola sata, da omekšaju. Prije stavljanja u blender, malo ih posušite papirnatim ručnikom da ne prenesu previše tekućine u koru. Spojite datulje, bademe i malo soli u blenderu i blendajte dok ne dobijete pastu.
Pastu rasporedite po kalupu za tortu (20cm) i stavite na hlađenje, dok ne pripremite punjenje.

PUNJENJE

Indijske oraščiće prelijte kipućom vodom i ostavite da odstoje sat vremena da omekšaju. Obrišite ih papirnatim ručnikom i spojite u blenderu s ostatkom sastojaka.
Blendajte sve sastojke zajedno dok se oraščići ne pretvore u pastu, a krema izgleda jednolično.
Ukoliko koristite smrznute borovnice, prethodno ih odmrznite i ocijedite, da nemate viška tekućine u torti.
Punjenje nalijte preko kore, zagladite i stavite u zamrzivač na par sati, da se torta stisne.

Prije serviranja izvadite tortu na 15-ak minuta, kako bi se lakše rezala. Može se servirati kao sladoled torta, ali i nakon što dođe na sobnu temperaturu, kao lagana kremasta torta.  


Za mene je ispunila sva očekivanja koja sam od nje imala i svakako mi ulazi u popis torti koje ću češće raditi za posebne prigode.. i sa drugim sezonskim voćem. Vrlo je jednostavna i brza za izradu, jedino suđe koje sam koristila bio je blender i odlično je odradio svoj posao. 

4 komentara:

  1. torta je krasna, ja sam se osobno baš navukla ne raw kolače
    sretan ti rođendan i blogorođendan :*

    OdgovoriIzbriši
  2. Divna je kao i izvor, sad sam se i ja navukla

    OdgovoriIzbriši
  3. Predivno izgleda! <3
    Sretan blogorođendan i još puno slatkih, hrpa kreativnih recepata,a najviše ića i pića u dobrom društvu. :*

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga Pamela, tvoj blog je jedna velika kreativna inspiracija puna ljubavi i ljepote , inspiriraj nas i dalje :)

    OdgovoriIzbriši