srijeda, 27. svibnja 2015.

Moja putovanja - Tenerife, Kanari, Španjolska

Tenerife, najveći otok Kanara, čekao je kao post neko vrijeme, jer previše je fotki, doživljaja i toga što želim ispričati.. a ne želim vas ugušiti u tekstu.
Veselila sam se Tenerifima i prije nego sam prvi put na njih stigla jer nam je kolega Alex, koji je rodom s tog otoka, napričao čudo lijepih stvari i must-see mjesta.
U 4 mjeseca koliko sam plovila rutom Kanara, na Tenerifima sam se našla 11 puta i glavne turističke atrakcije.  Ne mogu reći da sam vidjela sve, no svakako imam svoje must-see favorite.




Cañadas del Teide
Moj apsolutni broj 1., vjerojatno i najimpresivnije mjesto koje sam posjetila u svih 6 mjeseci krstarenja. Najbolji dio je što sam u podnožju Teida bila na planinarskom izletu, što je i najbolji način da se ovakva priroda doživi.






Teide su planinski masiv u samom središtu otoka, ujedno i najviši vrh Španjolske. U podnožju Teida nalaze se impresivni kameni masivi za koje ponekad ne možete vjerovati da su stvoreni isključivo od strane prirode. Ukupna 4 sata koja sam provela u tom okruženju imala sam osjećaj kao da sam u nekom filmu, gdje god da se okrenem, ostajala bih bez komentara. Šetala sam otvorenih usta i u svojoj glavi snimala svaku sitnicu, jer tko zna hoću li im se ikada vratiti. Ukoliko se ikada nađete na Kanarima, ne žalite ni vremena ni novaca! Vrijedno je svake sekunde i kune.

Siam Park
Koliko sam primjetila, i u Hrvatskoj se počinju otvarati vodeni parkovi, ali ukoliko želite pravi vodeni doživljaj, Siam Park je pravo mjesto za to. Zvučim kao da pišem reklamu, ali mislim da je svatko tko posjeti ovaj park već sam po sebi hodajuća reklama.






Park je uređen u Thai stilu, ogroman i predivan sam po sebi, a vodene atrakcije su nešto u čemu bih mogla uživati i duže od jednog dana. Lazy river, ludi vodeni tobogani (tobogan mi se čini tako dječje i neprikladno za ove slideove kojima smo se vozili), veliki vodeni valovi na umjetnoj pješčanoj plaži.. nažalost, nemam baš svojih fotki iz ovog parka, ipak smo čitavo vrijeme letili okolo u kupaćima i stoga - bez fotića.

Puerto de la Cruz
Gradić Puerto de la Cruz na sjevernoj obali tipični je turistički gradić. Mnoštvo hotela, restorana uz šetnicu, suvenirnica i dućančića, ali samo jedna jedina plaža za kupanje. Upravo stoga je veliki španjolski umjetnik Cesar Manrique odlučio i ovom otoku ostaviti komadić sebe izgradivši "morske bazene" u potpuno svom stilu.



U Puerto de la Cruz nalaze se i dvije turističke atrakcije - Loro Parque i Botanički vrt.

Botanički vrt
Otkako sam prvi put stupila na Tenerife, tri su se atrakcije provlačile kroz usta svih koje sam upoznavala - od vodiča, vozača autobusa pa sve do taksista.  Jedna od njih je bio botanički vrt. Nikada se nije objašnjavalo koji, niti spominjalo ime vrta, što mi je dalo do znanja da je dovoljno poznat da mu ne treba ime.







Vrt se nalazi u turističkom gradiću Puerto de la Cruz, veličinom je otprilike kao i onaj naš zagrebački, no ipak mnogo bogatiji i ispunjeniji. Posjetila sam ga u periodu kada su tek poneke vrste cvjetale, no svejedno je u mom sjećanju ostao kao predivna, bogata oaza za uživanje, odmaranje i fotografiranje.

Loro parque
Nekako nezaobilazni dio Tenerifa je jedan od njegovih simbola - Loro parque. Izlet za Loro Parque uvijek bi se prvi rasprodao, na mojem posljednjem cruisu na put prema ovom parku krenulo je rekordnih 5 buseva. Loro parque je jedan od najvećih životinjskih parkova koji nije tipični Zoo nego u programu ima i showove sa životinjama - morževima, delfinima, papigama i - orkama.








 Jedan dio gostiju upravo zato toliko želi posjetiti ovaj park, no iz tog istog razloga je veliki broj ljudi koji odbijaju odlazak u takve parkove. U obranu Loro parquea moram reći da je prije svega fenomenalno uređen park, s divnim, mirnim zelenim površinama, šumama i cvjetnjacima, gdje sam najčešće i provodila svoje vrijeme kad bih bila u parku. A unatoč svojoj fobiji od ptica, hrabro sam ušla i u ograđeni dio prašume s pticama svih vrsta. Srce mi je bilo u grlu, ali sam i to preživjela.

Piramide / Otrovni vrt
Tko bi rekao da se na Tenerifima mogu posjetiti i piramide. Na južnom dijelu otoka, točnije, u gradiću Güimar nalazi se istoimeni park u kojem se nalaze kamene tvorevine koje su prepoznate kao piramide.



Mnoge su teorije zašto su građene i na koji način su korištene, a pošto nisu klasičnog oblika kao nama najpoznatije egipatske piramide, mnogi ih ne uzimaju za ozbiljno. Ipak, poznati norveški istraživač Thor Heyerdahls proveo je svoja vlastita istraživanja i bio zaštitnik ovih piramida.
U parku se također nalazi i "Otrovni vrt" u kojem ćete lako naići i na biljke iz svog vlastitog vrta za koje niste znali da su otrovne. Čitav park ispunjen je i pričama o trovačima iz povijesti i načinima na koje su to radili.







Santa Cruz
Santa Cruz je glavni grad otoka Tenerifa.  Ovdje ćete moći fino pojesti, dobro šopingirati i sve to po niskim cijenama jer- Kanari su porezni raj! U ovoj djelomice duty-free zoni najviše su se kupovali parfemi, šminka i nakit, a ja sam bila čest gost u MAC dućanima, kojih još nije bilo u Zagrebu.

Queso grillado - grilani kozji sir s 3 umaka- crveni mojo (u ovom slučaju narančasti), zeleni mojo, marmelada od brusnica

Ovaj grad poznat je i po jednom od najvećih karnevala u svijetu, kojem smo također imali prilike prisustvovati jer smo baš taj dan bili na Tenerifima. Otprilike tri sata stajala sam uz glavnu cestu i pratila povorku, koja je počela ujutro a završila daleko iza ponoći. Šljokice, koreografije, samba, bubnjari, kao da sam se na tran našla u Riu. Kreativno, veselo, impresivno!





Ukoliko volite ideju plaže, mora i tipičnog ljetnog odmora, na ovom otoku ćete naći sve to i još više, a Santa Cruz biti će kao povratak u civilizaciju. I da, jesam li spomenula odličan shopping?

 photo EF13706560B3FABA35B47C49FEA24F93.png

1 komentar:

  1. Stvarno si nam lijepo dočarala nama nedostižne destinacije...

    OdgovoriIzbriši