Pekmez od naranče - Philips Multicooker test

Nedavno sam iz Dalmacije dobila domaćih naranči i odlučila ih iskoristiti za "bolje svrhe".. nešto što može stajati dulje od tjedan-dva, s čime se možemo sladiti u kolačima i mazati u vruće palačinke.. pekmez od naranče.

 photo IMG_9437_zps055905ca.jpg


Kod nas doma, domaći pekmezi rade se oduvijek. Uvijek je u voćnjaku bilo šljiva, jagoda, marelica, ribizla i u kasno ljeto, uvijek je bilo stajanja za štednjakom i ukuhavanja litara i litara finog, domaćeg voća, u nebrojeno navrata, kako bismo se čitavu zimu njima sladili.


Nedavno je moju kuhinju posjetio i jedan multipraktičan novi kuhinjski pomagač, Philipsov Multicooker.. a svi su se uzvrpoljili oko toga što ima i opciju Jam, za izradu pekmeza..  pa je bio red da to isprobam.  Naranče su u tom trenu došle kao naručene.


 photo 2013-10-01-211601-multicooker1_zps44eb1cc4.jpg

Recept je zaista jednostavan (i prilično odokativan, po ukusu), jednako kao što je bila i sama izrada u Multicookeru.. pogotovo ako ju uspoređujem sa onim višesatnim stajanjem za štednjakom. Ovaj mali aparat obavio je gotovo čitav posao za mene.. osim čišćenja samih naranči. Al eto, ne može bas sve biti savršeno.

Za izradu cca pola kg pekmeza od naranče trebati će vam:

Pekmez od naranče
oko 5 naranči (oko 0,5l soka + pulpe naranče)
200 g šećera (prema ukusu)
1/2 žličice konzervansa (ukoliko pekmez ne planirate trošiti odmah)
1-2 žlice limunovog soka
prstohvat soli

Naranču očistite od opni (svaku šnitu posebno). Čistite nad posudom, da ona skupi sav sok koji će iscuriti tokom čišćenja.
 photo IMG_9264_zps8ad2abcf.jpg

Ukoliko želite veće komade narače u pekmezu, tj. džem, naranče samo isjecite na komadiće. Ja sam željela nešto glađu, ali opet ne preglatku smjesu, tako da sam naranče blago usitnila štapnim mikserom (blenderom).
 photo IMG_9270_zpsf672f33d.jpg

Pomiješajte naranče i šećer u posudi Multicookera za kuhanje. Na aparatu pod MENU odaberite opciju JAM, a COOKING TIME namjestite na 1h30. Zatvorite poklopac i pustite da počne raditi svoju čaroliju.
Nakon pola sata, otvorite poklopac i lagano promiješajte. Ponovo poklopite te svakih 15-ak min provjerite gustoću i promiješajte. Moj pekmez bio je gotov nakon nešto manje od sat i pol, pa sam ga samo prebacila u staklenku, no ako vam se i dalje ne čini dovoljno gustim, nastavite kuhati.
Ukoliko planirate konzervirati pekmez, pred kraj ubacite i konzervans, promiješajte i pustite da se rastopi.
Pekmez koji planirate trošiti uskoro samo zatvorite u staklenki i pustite da se lagano hladi na sobnoj temperaturi. Ukoliko ga želite konzervirati, staklenku je potrebno i hermetički zatvoriti, a to ćete napraviti tako da zatvorenu staklenku okrenete naopačke- na poklopac, i ostavite ih tako 10-ak minuta. Na taj način će se ona samostalno hermetički zatvoriti.
 photo IMG_9404_zps7ebacbd7.jpg

I nakon toga uživajte u plodu svog rada.. mmmm.. s domaćim maslacemmmm.. ili u brzinskim palačinkammma..
 photo IMG_9448_zps3443a8d7.jpg

Što se Multicookera u ovoj čitavoj priči tiče, izrada pekmeza ispala je potpuno bezbolna, brza i smiješno jednostavna.. utoliko da je mama u nevjerici svakih 10min ponavljala- A nebi ti ono svoje trebala miješati. Pametno osmišljena posuda za kuhanje je takva da je nemoguće da u njoj ovako nešto zagori... kao stvoreno za nestrpljivce kao ja, koji uvijek rade sto stvari odjednom.
 photo IMG_9408_zpse0d85a4d.jpg

Ja sam ovom prigodom radila sa samo pola litre smjese, ali zapremnina je puno veća, čak 5l.. I malo mi je krivo što Multicooker nije došao u vrijeme ljeta, kada bi u ove svrhe bio u upotrebi gotovo na dnevnoj bazi. Eh ta tehnologija.. 

 photo EF13706560B3FABA35B47C49FEA24F93.png

Comments

  1. prekrasan je, kako mu je lijepa boja :) strašan je ovaj multicooker, jelda :)

    ReplyDelete
  2. Odlično izgleda. Baš se nadovezujem na Tamarin komentar ali ovaj multicooker je izuzetno praktičan.

    ReplyDelete

Post a Comment